توجه: مشکل سیستم ارسال ایمیل سایت رفع گردید.
واپسین ها

هماهنگ کردن وردپرس با مرورگرها

هماهنگ کردن وردپرس با مرورگرها

میدانید که برای مرور اینترنت از برنامه هایی استفاده میکنیم که مرورگر نامیده میشوند. معمولا این جمله را در اکثر مقاله ها و دیگر نوشته ها خوانده اید که همه اینترنت را با نام گوگل می شناسیم اما هیچ میدانید که تنها لوگویی که برای اینترنت بکار می رود همان لوگوی اینترنت اکسپلورر است. بله مرور کار کشته و در ظاهر قدیمی مایکروسافت که دنیای وب را دست داشت. اما حالا چطور؟ آیا هنوز هم وبمستر ها از اینترنت اکسپلورر استفاده میکنند؟ امروزه مرورگر اکثر کاربران فایر فاکس و کروم است. حال فایر فاکس برای وبمستر ها محبوبتر از کروم است اما کروم نیز همیشه حرفی برای گفتن دارد.

 

اگر شما هم طراح سایت یا اصلا وبلاگی دارید و دوست دارید سایت شما با تمامی یا اکثر مرورگرها و ورژن های مختلف مرورگرها هماهنگی و سازگاری داشته باشه و با سیستم عامل های مختلف ، مرورگرها ، رزولوشن های مختلف کاربران  سایت شما بدون مشکل و آنطور که مطابق میل شما می باشد بالا بیاید .

وقتی درحال طراحی یک پوسته (theme)  وردپرسی هستیم ,باید به این نکته توجه کنیم که کدهای CSS  و JQeury  پوسته شما ممکنه در سیستم عامل ها یا مرورگرهای مختلف به صورت کاملا متفاوتی نمایش داده بشه.برای جلوگیری از این مشکل می توانیم کلاس (class) های مخصوص مرورگرها یا سیستم عامل های مختلف رو در  body class  وردپرس قرار بدیم.

 

خب برای قدم اول کدهای زیر رو در فایل functions.php قرار میدیم :

 

بخش اول این کد مرورگر کاربر رو تشخیص میده و به   $classes اضافه میکنه, بخش دوم هم سیستم عامل کاربر رو تشخیص داده و به $classes  اضافه  میکنه, بخش آخر هم فیلتر های body_classes مورد نیاز این سیستم عامل و مرورگر رو به classes  اضافه میکنه.

 

حالا شما باید body class  رو به تگ <body>  کد HTML  پوسته خودتون در فایل header.php اضافه کنید.به جای کد body  پوسته ی خودتون کد زیر رو جایگزین کنید:

 

توجه : اگه شما از framework های مخصوص طراحی پوسته استفاده می کنید,تگ body  پوسته ای که ساخته اید توانایی نشان دادن نوع سیستم عامل و مرورگر کاربر رو داره و در ضمن class  های دیگه رو هم به تگ body  وردپرستون به صورت خودکار اضافه کرده است.


این نوشته چندتا لایک داره؟

درباره C0D3R

همیشه آرزو داشتم یک فروشگاه و منبع آموزشی پارسی در زمینه دانلود منابع طراحی وب و گرافیک راه اندازی کنم که بواسطه اون بتونم بهترین ابزار در اختیار دوستان قرار بدم تا هزاران ایرانی به سادگی بتونن به ابزار مورد استفاده در دنیای وبمستری دسترسی داشته باشن، اون آرزو ، اکنون "وب لند" نام دارد ...
  • پیش از خرید: اگر سوالی دارید در بخش دیدگاه سایت مطرح نمایید. ( پایین هر محصول )
  • پس از خرید: اگر سوالی دارید در بخش پشتیبانی سایت مطرح نمایید.

دیدگاه خود را بیان کنید

به وب لند اعتماد کنید!

جزء معدود سایت های فروش آنلاین هستیم که دارای نماد اعتماد الکترونیکی و نماد ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی می باشیم.