توجه: مشکل سیستم ارسال ایمیل سایت رفع گردید.
واپسین ها

تغییر قابلیت های نقش کاربران در وردپرس با Capability Manager Enhanced

تغییر قابلیت های نقش کاربران در وردپرس با Capability Manager Enhanced

امروز قصد داریم شما را با افزونه جدیدی با نام افزونه Capability Manager Enhanced که وظیفه تغییر قابلیت های نقش کاربران در وردپرس است آشنا کنم. اگر بخواهم توضیح مختصری از این افزونه دهم، باید بگویم شما به واسطه این افزونه قادر خواهید بود در کمترین زمان ممکن و بدون هیچگونه پیچیدگی ای، دسترسی های کاربری موجود در سیستم مدیریت محتوای وردپرس را ویرایش و سفارشی سازی نمایید.

همیشه ویرایش دسترسی های نقش کاربری در سیستم مدیریت محتوای وردپرس یک مشکل بزرگ بود که گریبانگیر همه بوده است. به عنوان مثال شما نویسنده ای در وب سایت خود دارید که می خواهید یک سری دسترسی را از اون سلب کنید. به عنوان مثال می خواهید انتشار خودکار محتوا را از او سلب کنید.
اینکار ممکن مگر اینکه به کد های پیشفرض وردپرس دسترسی داشته باشید و آن را تغییر دهید. اینجاست که شما اگر به برنامه نویسی زبان پی اچ پی و توابع وردپرس آشنایی نداشته باشید به مشکل بر میخورید.
در وردپرس افزونه های زیادی وجود دارد که می تواند به تغییر قابلیت های نقش کاربران در وردپرس بپردازد اما یکی از برترین این افزونه ها افزونه Capability Manager Enhanced می باشد که تا کنون که در حال نصب و فعال سازی این افزونه هستیم بیش از ۶۰ هزار بار دانلود و نصب و فعال سازی شده است.

توجه: در این مقاله آموزشی که شما در حال مطالعه آن هستید، نسخه ۱٫۵٫۸ این افزونه مورد بررسی و آموزش قرار گرفته شده است.

تغییر قابلیت های نقش کاربران در وردپرس با Capability Manager Enhanced

ابتدا آخرین نسخه از افزونه تغییر قابلیت های نقش کاربران در وردپرس را از انتهای همین مقاله آموزشی به صورت کاملا رایگان دانلود و سپس در وردپرس سایت خود نصب و فعال سازی نمایید.

 

بعد از نصب و فعال سازی افزونه تغییر قابلیت های نقش کاربران در وردپرس گزینه جدیدی در منوی پیشخوان وردپرس افزوده خواهد شد. برای دسترسی به آن ابتدا وارد منوی پیشخوان وردپرس شوید. ماوس خود را روی عبارت کاربران نگه دارید تا زیرمنو های آن نمایان شود.
در زیرمنو های نمایان شده گزینه جدیدی با عنوان Capabilities اضافه خواهد شد. روی آن کلیک نمایید تا بتوانیم به کمک هم وارد صفحه تنظیمات افزونه شویم.

با ورود به بخش تنظیمات افزونه شما صفحه ای همانند تصویر بالا مشاهده خواهید کرد. در تصویر بالا چهار بخش شماره گزاری شده است. این بخش ها با عناوین زیر می باشند:
Select Role to View / Edit: در این بخش از تنظیمات افزونه تغییر قابلیت های نقش کاربران در وردپرس شما می توانید به ویرایش نقش کاربری بپردازید. روی لیست مورد نظر در این بخش کلیک نمایید. نقش کاربری مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی گزینه Load کلیک نمایید تا دسترسی های مورد نظر آن نمایان شود.
Create New Role: در این بخش از تنظیمات افزونه تغییر قابلیت های نقش کاربران در وردپرس شما می توانید یک نقش کاربری جدید برای کاربران وب سایت خود اضافه کنید.
Role Copy: در این بخش از تنظیمات افزونه تغییر قابلیت های نقش کاربران در وردپرس از یک نقش کاربری، یک نسخه همسان ایجاد نمایید.
Add Capability: در این بخش از تنظیمات افزونه تغییر قابلیت های نقش کاربران در وردپرس شما قادر خواهید بود یک دسترسی جدید اضافه نمایید.

بعد از انتخاب یا ایجاد دسترسی جدید، شما صفحه ای همانند تصویر زیر مشاهده می کنید که شامل لیست دسترسی های وردپرس است. شما برای انتخاب هر کدام می توانید تیک مقابل آن را انتخاب نمایید و در نهایت تنظیمات انجام شده را ذخیره نمایید.
این دسترسی ها شامل موارد زیر می باشد:
۱- Delete Themes: با فعال سازی این گزینه از دسترسی های موجود، شما می توانید قابلیت حذف کردن قالب ها را در وردپرس به نقش کاربری مورد نظر خواهید داد.
۲- Delete Plugins: با فعال سازی این گزینه از دسترسی های موجود، شما می توانید قابلیت حذف کردن افزونه ها را در وردپرس به نقش کاربری مورد نظر خواهید داد.
۳- Create Users: با فعال سازی این گزینه از دسترسی های موجود، شما می توانید قابلیت افزودن کاربران جدید را به دسترسی مورد نظر اضافه کنید.
۴- Add Users: با فعال سازی این گزینه از دسترسی های موجود، شما می توانید قابلیت اضافه کردن کاربر جدید را به دسترسی مورد نظر اضافه کنید.
۵- Active Plugins: با فعال سازی این گزینه از دسترسی های موجود، شما می توانید قابلیت فعال سازی افزونه های وردپرس را به دسترسی مورد نظر اضافه کنید.
۶- Edit Themes Options: با فعال سازی این گزینه از دسترسی های موجود، شما می توانید قابلیت ویرایش تنظیمات قالب وردپرس را به دسترسی مورد نظر اضافه کنید.
۷- Edit Plugins: با فعال سازی این گزینه از دسترسی های موجود، شما می توانید قابلیت ویرایش افزونه وردپرس را به دسترسی مورد نظر اضافه کنید.
۸- Edit Files: با فعال سازی این گزینه از دسترسی های موجود، شما می توانید قابلیت ویرایش فایل ها را به دسترسی مورد نظر اضافه کنید.
۹- Edit Dashboard: با فعال سازی این گزینه از دسترسی های موجود، شما می توانید قابلیت ویرایش داشبورد وردپرس را به دسترسی مورد نظر اضافه کنید.
۱۰- Delete Users: با فعال سازی این گزینه از دسترسی های موجود، شما می توانید قابلیت حذف کاربران وردپرس را به دسترسی مورد نظر اضافه کنید.
۱۱- Install Plugins: با فعال سازی این گزینه از دسترسی های موجود، شما می توانید قابلیت نصب افزونه های وردپرس را به دسترسی مورد نظر اضافه کنید.
۱۲-  Import: با فعال سازی این گزینه از دسترسی های موجود، شما می توانید قابلیت درون ریزی اطلاعات را به دسترسی مورد نظر اضافه کنید.
۱۳- Export: با فعال سازی این گزینه از دسترسی های موجود، شما می توانید قابلیت برون بری اطلاعات را به دسترسی مورد نظر اضافه کنید.
۱۴- Edit Users: با فعال سازی این گزینه از دسترسی های موجود، شما می توانید قابلیت ویرایش کاربران را به دسترسی مورد نظر اضافه کنید.
۱۵- Edit Themes: با فعال سازی این گزینه از دسترسی های موجود، شما می توانید قابلیت ویرایش قالب وردپرس را به دسترسی مورد نظر اضافه کنید.
۱۶- Moderate Comments: با فعال سازی این گزینه از دسترسی های موجود، شما می توانید قابلیت دسترسی به کامنت کاربران را به دسترسی مورد نظر اضافه کنید.
۱۷- Manage Options: با فعال سازی این گزینه از دسترسی های موجود، شما می توانید قابلیت مدیریت تنظیمات را به دسترسی مورد نظر اضافه کنید.
۱۸- Manage Links: با فعال سازی این گزینه از دسترسی های موجود، شما می توانید قابلیت مدیریت لینک ها را به دسترسی مورد نظر اضافه کنید.
۱۹- List Users: با فعال سازی این گزینه از دسترسی های موجود، شما می توانید قابلیت دسترسی به لیست کاربران را به دسترسی مورد نظر اضافه کنید.
۲۰- Install Themes: با فعال سازی این گزینه از دسترسی های موجود، شما می توانید قابلیت نصب قالب وردپرس را به دسترسی مورد نظر اضافه کنید.
۲۱- Unfiltered html: با فعال سازی این گزینه از دسترسی های موجود، شما می توانید قابلیت دسترسی به کد های اچ تی ام ال را به دسترسی مورد نظر اضافه کنید.
۲۲- Switch Themes: با فعال سازی این گزینه از دسترسی های موجود، شما می توانید قابلیت تغییر قالب وردپرس را به دسترسی مورد نظر اضافه کنید.
۲۳- Remove Users: با فعال سازی این گزینه از دسترسی های موجود، شما می توانید قابلیت حذف کاربر را به دسترسی مورد نظر اضافه کنید.
۲۴-  Read: با فعال سازی این گزینه از دسترسی های موجود، شما می توانید قابلیت خواندن را به دسترسی مورد نظر اضافه کنید.
۲۵- Promote Users: با فعال سازی این گزینه از دسترسی های موجود، شما می توانید قابلیت ارتقا کاربران وردپرس را به دسترسی مورد نظر اضافه کنید.
۲۶- Upload Files: با فعال سازی این گزینه از دسترسی های موجود، شما می توانید قابلیت آپلود کردن فایل در وردپرس را به دسترسی مورد نظر اضافه کنید.
۲۷- Update Themes: با فعال سازی این گزینه از دسترسی های موجود، شما می توانید قابلیت بروزرسانی قالب وردپرس را به دسترسی مورد نظر اضافه کنید.
۲۸- Update Plugins: با فعال سازی این گزینه از دسترسی های موجود، شما می توانید قابلیت بروزرسانی افزونه وردپرس را به دسترسی مورد نظر اضافه کنید.
۲۹- Update Core: با فعال سازی این گزینه از دسترسی های موجود، شما می توانید قابلیت بروزرسانی هسته وردپرس را به دسترسی مورد نظر اضافه کنید.
۳۰- Unfiltered Upload: با فعال سازی این گزینه از دسترسی های موجود، شما می توانید قابلیت آپلود به صورت فیلتر نشده را به دسترسی مورد نظر اضافه کنید.
بعد از انجام تنظیمات مورد نظر، تنظیمات را ذخیره نمایید. با این کار شما توانسته اید نقش کاربری موجود در وردپرس را ویرایش و یا نقش کاربری جدیدی اضافه کنید.

دانلود صفحه افزونه


این نوشته چندتا لایک داره؟

درباره C0D3R

همیشه آرزو داشتم یک فروشگاه و منبع آموزشی پارسی در زمینه دانلود منابع طراحی وب و گرافیک راه اندازی کنم که بواسطه اون بتونم بهترین ابزار در اختیار دوستان قرار بدم تا هزاران ایرانی به سادگی بتونن به ابزار مورد استفاده در دنیای وبمستری دسترسی داشته باشن، اون آرزو ، اکنون "وب لند" نام دارد ...
  • پیش از خرید: اگر سوالی دارید در بخش دیدگاه سایت مطرح نمایید. ( پایین هر محصول )
  • پس از خرید: اگر سوالی دارید در بخش پشتیبانی سایت مطرح نمایید.

یک نظر

  1. مرسی مطالبتون خیلی باحاله!

دیدگاه خود را بیان کنید

به وب لند اعتماد کنید!

جزء معدود سایت های فروش آنلاین هستیم که دارای نماد اعتماد الکترونیکی و نماد ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی می باشیم.