توجه: مشکل سیستم ارسال ایمیل سایت رفع گردید.
واپسین ها

آموزش تغییر قالب وردپرس از دیتابیس و PhpMyAdmin

آموزش تغییر قالب وردپرس از دیتابیس و PhpMyAdmin

بعضی وقت ها میخواهیم قالب وردپرس رو تغییر بدیم اما از طریق پنل مدیریت وردپرس امکان پذیر نیست و به دلایل مختلفی نمیتوان این کار رو از طریق پنل مدیریت وردپرس انجام داد. حال اگر نتونستیم این کار رو انجام دهیم باید چه کنیم. شما به راحتی میتوانید از طریق دیتابیس و PhpMyAdmin این کار رو انجام دهید. در این مقاله میخواهیم نحوه تغییر قالب وردپرس از دیتابیس و PhpMyAdmin بدون نیاز به ورود به پنل مدیریت وردپرس رو آموزش دهیم. تا در صورت که نتوانستید وارد پنل مدیریت بشید از طریق دیتابیس و PhpMyAdmin این کار رو انجام دهید. با استفاده از این آموزش میتوانید مشکل خراب شدن وردپرس بعد از نصب قالب وردپرس رو رفع کنید.

 

قبل از این به سراغ آموزش تغییر قالب وردپرس از دیتابیس و PhpMyAdmin بریم توضیحی در مورد PhpMyAdmin بدیم تا کامل با آن آشنا شوید. PhpMyAdmin یک نرم افزار برای مدیریت پایگاه داده MySql است که توسط زبان PHP نوشته شده است. شما از طریق PhpMyAdmin می توانید انواع عمل روی دیتابیس انجام دهید یا بهتر بگویم می‌توانید با استفاده از PhpMyAdmin، عمل هایی مانند ایجاد تغییر و یا حذف پایگاه داده، جداول، فیلدها و یا ردیف‌ها، اجرای عبارت اس‌کیو ال و یا مدیریت کاربران و دسترسی‌ها را انجام دهید. این نرم افزار Open Source است.

تغییر قالب وردپرس از دیتابیس و PhpMyAdmin

بعضی وقت ها هنگامی که قالب جدید نصب می کنید قالب مشکل دارد و باعث عدم ورود به پنل مدیریت وردپرس می شود حال مدیر سایت باید قالب رو عوض کند اما وقتی نمی تواند وارد پنل مدیریت شود باید از طریق دیتابیس و PhpMyAdmin این کار رو انجام دهد. برای تغییر قالب وردپرس از دیتابیس و PhpMyAdmin کافیه صفحه اصلی هاست سی پنل یا دایرکت ادمین وارد بخش PhpMyAdmin شوید. وقتی وارد بخش PhpMyAdmin شدید با صفحه ای مانند تصویر زیر روبرو می شوید:

در این صفحه باید دیتابیس سایتتون رو پیدا کنید. اگر شما فقط یک سایت دارید تعداد این دیتابیس ها یک دونه هستش و کارتون راحتر می باشد. کافیه روی دیتابیس مورد نظر کلیک کنید تا باز شود مانند تصویر زیر:

بعد از اینکه رو دیتابیس مورد نظر کلیک کردید دیتابیس باز می شود و شما میتوانید جداول آن را ببینید. (هر دیتابیس شاملی تعدادی جدول برای ذخیره اطلاعات سایت هستند) مانند تصویر زیر:

در این بخش باید جدول wp_options رو انتخاب کنید. تا وارد آن شوید. وقتی فیلدها رو نمایش میده، در این بخش باید دو سطر template و stylesheet را ویرایش کنید مانند تصویر زیر: (برای ویرایش هر سطر کافیه روی گزینه Edit کلیک کنید تا بتوانید آن را ویرایش کنید.)

وقتی سطر مورد نظر رو بار کردید برای ویرایش باید قسمت option_value رو به اسم قالب مورد نظرتون تغییر بدید مثل تصویر پایین: (اگر نمیدونید اسم قالب جدید چی هستش می توانید از طریق فایل منیجر اسم قالب وردپرس جدید رو پیدا کنید.)

بعد از اینکه این سطر رو ویرایش کردید باید روی دکمه Go بزنید تا این تغییرات ذخیره شوند. همین کار رو برای سط بعدی هم انجام بدید تا تغییرات اعمال شوند. وقتی وارد صفحه اصلی سایت شوید متوجه می شوید قالب سایتتون عوض شده است. 

در این مقاله نحوه تغییر قالب وردپرس از دیتابیس و PhpMyAdmin رو آموزش دادیم. البته این رو هم بگیم که می توان به جز تغییر قالب وردپرس از دیتابیس و PhpMyAdmin از طریق روش دیگر هم این کار رو انجام داد کافیه از وارد پوشه theme داخل هاست شوید و قالب مورد نظری که روی سایت هست رو حذف کنید و بعد یک قالب جدید و سالم با همون اسم داخل این پوشه آپلود کنید تا جایگزین شود.


این نوشته چندتا لایک داره؟

دسته بندی و برچسب

درباره C0D3R

همیشه آرزو داشتم یک فروشگاه و منبع آموزشی پارسی در زمینه دانلود منابع طراحی وب و گرافیک راه اندازی کنم که بواسطه اون بتونم بهترین ابزار در اختیار دوستان قرار بدم تا هزاران ایرانی به سادگی بتونن به ابزار مورد استفاده در دنیای وبمستری دسترسی داشته باشن، اون آرزو ، اکنون "وب لند" نام دارد ...
  • پیش از خرید: اگر سوالی دارید در بخش دیدگاه سایت مطرح نمایید. ( پایین هر محصول )
  • پس از خرید: اگر سوالی دارید در بخش پشتیبانی سایت مطرح نمایید.

دیدگاه خود را بیان کنید

به وب لند اعتماد کنید!

جزء معدود سایت های فروش آنلاین هستیم که دارای نماد اعتماد الکترونیکی و نماد ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی می باشیم.