توجه: مشکل سیستم ارسال ایمیل سایت رفع گردید.
واپسین ها

بهینه سازی دیتابیس وردپرس

بهینه سازی دیتابیس وردپرس

یکی از راه‌هایی که می‌توان از طریق آن سرعت و امنیت سایت را افزایش داد از طریق بهینه سازی دیتابیس صورت می‌گیرد که می‌توانید با بهینه سازی و کاهش حجم داده‌های نامربوط در آن سرعت و امنیت سایت را به حد مطلوبی افزایش دهید.در این آموزش قصد داریم تا نسبت به بهینه سازی دیتابیس وردپرس از طریق فایل فانکشن و فایل کانفیگ بپردازیم.

 

این مقاله به راه و روش های ساده برای افزایش سرعت سایت وردپرس خود که به صورت دستی به بهینه سازی ، تعمیر و بهینه سازی پایگاه داده(MySQL Database) خود بپردازید. بهینه سازی پایگاه داده نقش بسیار مهمی در سرعت لود شدن سایت شما دارد. چندین افزونه هم برای انجام این کار نیز موجود است که موجب بهینه سازی بانک اطلاعاتی شما می شود که در پایین چند نمونه ذکر خواهیم کرد.

 

بهینه سازی پایگاه داده ( Database ) وردپرس یکی از مواردی است که باعث کم شدن حجم و سبک شدن دیتابیس شده و به شما کمک می کند تا وردپرس سبک تر و بهینه تر داشته باشید. پایگاه داده کوچتر به معنی پاسخ دهی سریعتر که علاوه بر اینکه سرعت برای بازدید کنندگان شما افزایش می یابد ، باعث افزایش نوشتن و به روز رسانی پست های شما می شود.

 

 

اگر نمی‌دانید رونوشت چیست یکی از پست‌های قدیمی را ویرایش کنید و بر روی نوار کرکره‌ای بالای صفحه بنام تنظیمات صفحه بزنید تا بازشود٬ رونوشت‌ها را انتخاب کنید تا نمایش داده شود. مشاهده می‌کنید که لیستی از تغییراتی که در پست خود اعمال نموده‌اید به شما نشان می‌دهد. آیا میدانید که این اطلاعات چه حجم عظیمی از دیتابیس شما را اشغال کرده؟ بنابراین اگر به این اطلاعات نیازی ندارید پاکشان کنید و کاری کنید که دیگر ذخیره نشوند. پلاگین‌های زیادی وجود دارد که اینکار را برای شما انجام می‌دهد ولی اگر شما هم همانند من دلایلی برای استفاده نکردن زیاد از پلاگین دارید پیشنهاد می‌کنم نگاهی به کد زیر بیاندازید.

 

کد غیرفعال کردن رونوشت‌ها در وردپرس :

با استفاده از کد زیر می‌توانید رونوشت‌های وردپرس را به صورت کامل غیرفعال کنید، دقت داشته باشید که با غیرفعال شدن رونوشت هیچگونه تغییراتی به صورت خودکار در نوشته شما تا زمانی که به صورت دستی آن را در حالت پیش نویس و یا انتشار قرار ندهید، ذخیره نخواهد شد.

 

برای غیرفعال کردن رونوشت خودکار وردپرس کد زیر را در فایل فانکشن (functions.php) قالب خود قرار دهید:

 

 

بهینه سازی دیتابیس با تغییر زمان ذخیره خودکار نوشته

اما اگر می‌خواهید تا ذخیره خودکار نوشته در وردپرس را به صورت کامل غیرفعال نکنید می‎توانید با تغییر مدت زمان هر ذخیره خودکار، حجم داده‌هایی را که برای رونوشت‌ها از دیتابیس گرفته می‌شود را تا حد محسوسی کاهش دهید. برای این منظور کد زیر را در جای مناسبی از فایل wp-config.php خود قرار دهید.

 

 

بهینه سازی دیتابیس با حذف رونوشت‌ها در وردپرس

حذف رونوشت وردپرس

  1. ابتدا از دیتابیس بک آپ تهیه کنید تا درصورت بروز مشکل اطلاعات از دست نرود.
  2. از کنترل پنل هاست وارد phpMyAdmin شده و دیتابیس سایت خود را انتخاب کنید.
  3. سربرگ SQL را از بالای صفحه انتخاب کنید و کد زیر را در آن کپی و دکمه Go را برای انجام دستور کپی شده بزنید.

 

حذف رونوشت‌ها در وردپرس نیز به آسانی وجود دارد ! ، کافی‌است تا مطابق تصویر زیر وارد پیشخوان سایت وردپرسی خود شده و به بخش نمایش> ویرایشگر مراجعه کرده و فایل توابع وردپرس (functions.php) را انتخاب کرده و کد زیر را در آخرین خط قرار داده و بر روی ذخیره تغییرات کلیک کنید.

 

 

پایدار باشید.


این نوشته چندتا لایک داره؟

درباره C0D3R

همیشه آرزو داشتم یک فروشگاه و منبع آموزشی پارسی در زمینه دانلود منابع طراحی وب و گرافیک راه اندازی کنم که بواسطه اون بتونم بهترین ابزار در اختیار دوستان قرار بدم تا هزاران ایرانی به سادگی بتونن به ابزار مورد استفاده در دنیای وبمستری دسترسی داشته باشن، اون آرزو ، اکنون "وب لند" نام دارد ...
  • پیش از خرید: اگر سوالی دارید در بخش دیدگاه سایت مطرح نمایید. ( پایین هر محصول )
  • پس از خرید: اگر سوالی دارید در بخش پشتیبانی سایت مطرح نمایید.

دیدگاه خود را بیان کنید

به وب لند اعتماد کنید!

جزء معدود سایت های فروش آنلاین هستیم که دارای نماد اعتماد الکترونیکی و نماد ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی می باشیم.