توجه: مشکل سیستم ارسال ایمیل سایت رفع گردید.
واپسین ها

ساخت افزونه اختصاصی وردپرس

ساخت افزونه اختصاصی وردپرس

سلام به همراهان همیشگی وب لند، کاربرانی که با وردپرس و افزونه های آن کار کرده اند شاید به این فکر افتاده باشند که برای وب سایت خود یک افزونه اختصاصی ایجاد کنند,اما به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از ایده خود صرف نظر کرده اند. اما با خواندن این آموزش کوتاه خواهید فهمید که این کار نه تنها مشکل و پیچیده نیست بلکه خیلی هم راحت و شیرین است.

 

آموزش ساخت افزونه اختصاصی وردپرس برای سایت شما

شما هم به احتمال زیاد با کد هایی که باید در فایل فانکشن قالب وردپرس قرار گیرند آشنا هستید.این کد های که با نام هک های وردپرس شناخته می شوند به شما این امکان را می دهند تا به راحتی بتوانید یک سری تعییرات در سایت خود ایجاد کنید. اما به دلیل اینکه این کدها همگی در فایل functions.php قالب قرار می گیرند یک سری معایب دارند.
استفاده از هک های وردپرس در فایل فانکشن قالب باعث حجیم شدن فایل فانکشن می شود و شما را برای بررسی این فایل سر در گم می کنند. همچنین در زمان ایجاد تغییراتی در این فایل با حذف اشتباهی یک کاراکتر کوچک کل سایت برای دقایقی از کار می افتد. یا زمانی که می خواهید قالب سایت خود را تغییر دهید تمام این هک ها از دست می روند و باید تک تک این هک ها را به فایل فانکشن قالب جدید منتقل کنید.

همه این مشکلات باعث می شود تا ما به دنبال یک راه حل باشیم, اما راه حل این مشکل چیست؟ برای حل این مشکل پیشنهاد ما استفاده از یک افزونه اختصاصی برای سایت می باشد. با ساخت یک افزونه اختصاصی متشکل از هک هایی که می خواهید روی وردپرس اعمال شود می توانید مشکلات فوق را رفع کنید. اگر از افزونه اختصاصی برای سایت خود استفاده کنید, اگر در زمان تغییر در کد های افزونه مشکلی پیش آید دیگر کل سایت شما از کار نمی افتد بلکه تنها هک هایی که می خواهید اعمال نمی شود و افزونه نیز از کار می افتد که این مشکل را می توانید به راحتی با مراجعه به داشبورد و ویرایش کد های افزونه رفع کنید.

 

پلاگین مخصوص سایت چیست؟

پلاگین مخصوص سایت محل مخصوصی برای افزودن اسنیپتهایی است که در وب پیدا میکنیم و توابعی که به قالب سایت مربوط نمیشوند را اجرا میکند. به عبارت دیگر:

مقاله‌های آموزشی مربوط به وردپرس در وب وجود دارند که کدها و اسنیپت‌هایی رو به اشتراک میگذارند و پیشنهاد میدهند آنها در فایل functions.php قالب خود بگذارید. این اسنیپت‌ها اونقدر حجیم نیستند که هرکدام پلاگینی مختص خود داشته باشند ، بعضی از آنها حجم بالایی دارند تا قابلیت خاصی رو به سایت بیافزایند و مربوط به قالب سایت نیستند (مانند ریدایرکت کاربران به پست‌های تصادفی). در حالیکه برخی دیگر از توابع نقشی کلیدی در سایت رو بازی میکنند ( مانند پست تایپ‌های سفارشی).

در اینجاست که نیاز به افزودن یک پلاگین مختص سایت احساس میشود که در واقع همون عملکرد فایل functions.php قالب سایت را دارد، اما استفاده از پلاگین باعث میشه که تمام قابلیتهای سایت شما حفظ بشه ، به خصوص در زمانی که میخواهید قالب سایت خودتون رو عوض کنید.

وردپرس کاران برای درج کد در سایت خود از فایل functions.php استفاده میکنند. استفاده از این فایل معایبی را به همراه دارد و بهتر است افزونه اختصاصی خود را بنویسید.

 

یکی از معایب این کار سنگین و شلوغ شدن فایل functions هست که ایراد یابی و یا پیدا کردن کد را سخت میکند.
مشکل دیگر استفاده از این فایل این است که شما با هر بار تغییر قالب خود میبایست کد هایی را از قالب قبلی خود به قالب جدید منتقل کنید اما با استفاده از افزونه دیگر نیازی به این کار نیست.

در بیشتر اوقات کد ها و متغیر های را به شما عزیزان آموزش می دادیم که باید متغیر و کد های آن را در functions.php قالب کپی کند و تا فعال شود و در ضمن افزونه ها جدا از قالب ها فعالیت میکنند. پس بهتره که افزونه ای بسازیم که تا همه کد ها را به جای functions.php معرفی کند و دیگر نگران تغییر کد های قالب سایتمان در صورت تغییر دادن قالب وردپرس نباشیم.

 

چگونه یک افزونه اختصاصی وردپرس بسازیم ؟

شاید در ابتدا به خودتان بگویید که ساخت یک افزونه اختصاصی خیلی مشکل است اما در حقیقت اینطور نیست شما می توانید در عرض یک دقیقه یک افزونه اختصاصی برای سایت خود بسازید.

 

۱- ابتدا یک فولدر جدید در فولدر plugins ایجاد کنید و هر نامی که دوست دارید را برای آن انتخاب کنید.

مثل: /wp-content/plugins/my-site-plugin/…

 

۲- حال با استفاده از یک ویرایشگر متنی ساده مثل ++notpad یک فایل جدید ایجاد کنید و کد های زیر را در آن قرار دهید و آن را با نامی مثل my-site-plugin.php ذخیره نمایید.

 

 

۳- سپس این فایل را در فولدری که ساختید آپلود کنید و با مراجعه به بخش افزونه ها در داشبورد وردپرس آن ار فعال کنید و از شر مشکلاتی که گفتیم خلاص شوید.


این نوشته چندتا لایک داره؟

درباره C0D3R

همیشه آرزو داشتم یک فروشگاه و منبع آموزشی پارسی در زمینه دانلود منابع طراحی وب و گرافیک راه اندازی کنم که بواسطه اون بتونم بهترین ابزار در اختیار دوستان قرار بدم تا هزاران ایرانی به سادگی بتونن به ابزار مورد استفاده در دنیای وبمستری دسترسی داشته باشن، اون آرزو ، اکنون "وب لند" نام دارد ...
  • پیش از خرید: اگر سوالی دارید در بخش دیدگاه سایت مطرح نمایید. ( پایین هر محصول )
  • پس از خرید: اگر سوالی دارید در بخش پشتیبانی سایت مطرح نمایید.

دیدگاه خود را بیان کنید

به وب لند اعتماد کنید!

جزء معدود سایت های فروش آنلاین هستیم که دارای نماد اعتماد الکترونیکی و نماد ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی می باشیم.