توجه: مشکل سیستم ارسال ایمیل سایت رفع گردید.
واپسین ها

مخفی کردن نوشته های رمزدار در وردپرس

مخفی کردن نوشته های رمزدار در وردپرس

رمز دار کردن یک نوشته چه فایده ای دارد؟

خوب این سوال خوبی است. ساده ترین پاسخ به این سوال این است که ممکن است شما دلتان بخواهد نوشته ای مخصوص یک گروه از اشخاص خواص در وبسایت خود منتشر کنید. مثلا نوشته ای مینویسید که مایلید فقط و فقط توسط تیم مدیریت سایت شما خوانده شود. یا اینکه برای تعدادی از دوستان و رفقایتان، مطلب خاصی تهیه کرده اید که لازم است تنها توسط آن گروه خوانده شود. در این حالت کافی است آموزش مخفی کردن نوشته های رمزدار در وردپرس را دنبال کنید تا نوشته ی تان را رمز دار کرده و سپس رمز را در اختیار گروه مورد نظر قرار دهید.

 

فرق نوشته رمز دار با نوشته ی خصوصی چیست؟

نوشته ی رمز دار همانطور که در بالا هم راجع به آن توضیح داده شد، توسط افرادی که رمز عبور مطلب را در اختیار دارند، قابل مشاهده است. اما یک نوشته ی خصوصی، فقط و فقط برای شما و اشخاصی که دسترسی مستقیم به دیتابیس داشته باشند قابل مشاهده خواهد بود. بنابراین خیلی کم پیش خواهد آمد که شما نیازی به خصوصی کردن یک نوشته پیدا کنید.

 

 

خصوصی سازی محتوای مطلب، روش مناسبی است اما مشکل اینجاست که نوشته هایی که به این شکل محافظت میشوند در لیست نوشته های سایت شما برای تمامی کاربران و بازدیدکنندگان سایت به نمایش در می آیند و هر کس که رمز نوشته ی مورد نظر را در اختیار داشته باشد، با ورود به نوشته و وارد کردن رمز قادر به خواندن آن خواهد بود. پس مشخص است که اگر بخواهید یک مطلب کاملا خصوصی باشد و تنها افراد دلخواه شما از وجود آن با خبر بوده و قادر به خواندن آن باشند، این روش، روش کارامدی نیست. بنابراین کاری که در آموزش امروز قرار است انجام دهیم، این خواهد بود که از نمایش نوشته های رمز دار در سایت و در واقع حلقه ی وردپرس (آرشیو ها، دسته بندی ها و … ) به طور کامل جلوگیری به عمل آوریم و در واقع نوشته های رمز دار را به طور کامل در سایت مخفی کنیم. در این حالت تنها اشخاصی که شما لینک نوشته را در اختیارشان قرار داده باشید، قادر به مشاهده نوشته ی مورد نظر خواهند بود. (طبیعی است که این افراد هم نیاز به وارد کردن رمز خواهند داشت)

 

برای این کار در وب سایت وردپرسی خود دو راه داریم:

دوستان برای این کار میتوانید کد زیر را در فایل فانکشن وب سایت وردپرسی خود قرار دهید که این کد به صورت زیر است که البته نسخه پشتیبان در این قسمت اصلا نباید فراموش شود چون بسیار مهم است.

 

 

همانطور که قبلا هم به این نکته اشاره کردیم، پس از قرار دادن کد در محل ذکر شده، نوشته های محافظت شده در سایت به نمایش در نخواهند آمد و تنها از طریق وارد کردن آدرس مستقیم نوشته ی مورد نظر، قادر به دسترسی به آن خواهید بود.

کد بالا، نوشته های رمز دار را، بحز ادمین، از دید همه مخفی خواهد کرد. حال اگر وبسایت شما دارای چندین نویسنده باشد شاید مایل باشید نویسندگانی که مجاز به ویرایش نوشته های رمزدار هستند نیز قادر به مشاهده این نوع نوشته ها در سایت باشند. در صورتی که مایلید چنین اتفاقی بیافتد کافی است بجای کد بالا از کد زیر استفاده کنید :

 

 

راه دوم : در این قسمت استفاده از یک افزونه وردپرس حرفه ای است.شما برای این منظور میتوانید از افزونه وردپرس site specific در وب سایت وردپرسی خود استفاده کنید.برای این منظور شما میتوانید این افزونه وردپرس را دریافت کرده و در وب سایت وردپرسی خود نصب و راه اندازی نمائید.حال پس از نصب و فعال سازی در وب سایت وردپرسی میتوانید وارد قسمت تنظیمات این افزونه وردپرس شوید و تنظیمات آن را به صورت کامل انجام دهید.حال پس از نصب و راه اندازی این افزونه وردپرس میتوانید از آن در مخفی کردن نوشته های رمز دار در وب سایت وردپرسی خود استفاده کنید که کار شما را در این زمینه بسیار ساده و راحت می نماید.

 

پایدار باشید.


این نوشته چندتا لایک داره؟

درباره C0D3R

همیشه آرزو داشتم یک فروشگاه و منبع آموزشی پارسی در زمینه دانلود منابع طراحی وب و گرافیک راه اندازی کنم که بواسطه اون بتونم بهترین ابزار در اختیار دوستان قرار بدم تا هزاران ایرانی به سادگی بتونن به ابزار مورد استفاده در دنیای وبمستری دسترسی داشته باشن، اون آرزو ، اکنون "وب لند" نام دارد ...
  • پیش از خرید: اگر سوالی دارید در بخش دیدگاه سایت مطرح نمایید. ( پایین هر محصول )
  • پس از خرید: اگر سوالی دارید در بخش پشتیبانی سایت مطرح نمایید.

دیدگاه خود را بیان کنید

به وب لند اعتماد کنید!

جزء معدود سایت های فروش آنلاین هستیم که دارای نماد اعتماد الکترونیکی و نماد ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی می باشیم.