شاید بارها اسم SEO و SEM رو شنیده اید و خیلی متوجه مفهوم و کاربردشون نشده اید و نهایت آشنایی شما کلمه SEO (سئو) بوده است، بارها دیده ام که کاربران و حتی متخصصین این حوزه در تعریف این دو، دچار اشتباه شده اند و نهایت تعریف آنها فقط مربوط به کلمه SEO (سئو) بوده آن هم نه دقیق و درست، در این مقاله بیشتر هدف من آشنایی شما با مفهوم کلمه SEM و تفاوت آن با SEO (سئو) است. سعی میکنم در این مقاله به صورت واضع و دقیق بگم SEM چی هست به چه دردی میخورد، آیا نیاز است از SEM استفاده کنیم و . . . پس پیشنهاد میکنم تا انتها این مقاله رو مطالعه کنید.
SEM مخفف چیست؟
کلمه SEM مخفف سه کلمه Search Engine Marketing است و معنی آن “بازاریابی موتورهای جستجو” می شود.
SEM یا بازاریابی موتورهای جستجو چی هست؟
اگر به صورت خودمونی و دقیق بخوام توضیح بدم به کل فعالیت هایی که با استفاده از موتورهای جستجو (مثل گوگول) در جهت افزایش بازدید و درآمد انجام میگیرد رو SEM می گویند. می توان گفت SEM نوعی ایجاد ترافیک برای وب سایت می باشد که به صورت پرداخت هزینه صورت میگیرد.
مهمترین موارد SEM :
- انتخاب کلمات کلیدی مناسب
- بررسی وضعیت رقبا
- تحلیل آمارها
- تغییرات در ساختار وب سایت
- و . . .
نکته: بر خلاف SEO خیلی سریع نتایج SEM را می توانید ببینید، اما بسیار هزینه بر است.
توجه: بخش اعظمی از SEM، همان آگهی های بالای موتورهای جستجوگر که در گوگل به آن Google ADwords می گویند.
این نوشته چندتا لایک داره؟
سلام. ممنون مفید بود اما کاش در مورد انواع sem بیشتر توضیح می دادید
درود بر شما،
خوشحالیم که مورد توجهتون واقع شده، در نخستین فرصت در مقالات بعدی بیشتر به sem خواهیم پرداخت.